Luktar på blommorna

image4

SOMMARN ÄR HÄR


 

Man märkte direkt att sommarn var på väg. När jag tog min trasiga cykel som jag blir galen på( till träningen) , såg jag en ekorre. Jag stanna upp och kollade på han. Han kollade på mej. Om ekorrar kunde prata tror jag att han skulle säga " vad stirrar du på? har du aldrig sett en ekorre förut ? :). När jag fortsatte så fick jag en citronfjäril i ögat. eller nästan i ögat. Det var i alla fall härligt att inte ha nån stress och bara lyssna på fåglarna. jag är nog en sån person som tänkter på allt för mkt saker. jag satte mej i gräset ett tag och tänkte ( jag tar det lite lungt och njuter För jag har ju mycket tid innan träningen Börjar. Jag satt där i gräset och luktade på blommorna. . Jag vill vara som tjuren ferdinand, som bara sitter under sin kork-ek och luuuktaaar på bloommorna.

Ingen stress,ingen press!
Ingen stress ? hmmm


och helt plötsligt så kom stressen. upp på min batmo bike och räzer fart till träningen.


Det finns allt för mkt stress här i världen. så idag avslutar jag med dialogen


- varför leker inte du med alla andra tjurarna ferdinand ?

- näee, jag vill bara sitta under min kork ek och luuuuktar på bloommmorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0