Nuet

Har ni nån gång förstått att ni är fast i nuet. Gör samma saker, tänkter samma, hoppas på samma saker. Det har jag nog gjort allt för länge nu. Jag kan inte säga om mina känslor är äkta eller ifall man längtar tillbacka till känslan. Jag vill inte leva ett liv där jag gör samma saker varje dag hela livet ut. Jag ska anstränga mej mer för att göra andra saker än vad jag gör nu, försöka göra mig själv glad. Jag försöker jämnt få andra att må bra. Man kan inte förlita sig på att andra ska göra en lycklig. Kanske dags för mig att få in det i mitt huvud. Man säger att vill det enna och det andra, utan att göra det, vad är det för bullshit. Man lever bara en gång, en klysha, men förmodligen en sann sådan. "Förmodligen" man vet ju inte om det finns ett liv efter döden.

Jag tar mitt kaffe och banan varje morgon, drar på föreläsning, drar hem och pluggar, och sen lägger sig.
på helger så super man arslet av sig och hoppas att problemen ska vara glömda.Man raggar på nån ointressant brud som man får hoppas få med hem. Man glömmer allt för några timmar men man vaknar så är problemmen kvar. Fast hellre vakna och känna att man har gjort nått än att vakna och tycka att man aldrig hittar på nåt.

Hellre vakna i pinsamhet än att vakna ensam.

Kommentarer
Postat av: Petter

Bra talat! det är så mitt liv ser ut med! Men vi gör ju varandra glada <3 haha:) I am Gonna change !!!

2008-11-19 @ 03:45:01
URL: http://pairofchopstick.blogspot.com
Postat av: willy

tackar. jao:) <3

2008-11-19 @ 22:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0