Filosofi lektion?

I detta blogg inlägg tänkte jag skriva om allt som finns i mitt huvud nu.

nåt som alltid har legat  nära hjärtat är musik.

fanns det inte  nåt som hete musik så skulle inte jag klara vardagen.
fanns det inte nåt som musik skulle inte jag vara lika glad som jag är.
fanns det inte musik så skulle jag komma i tid till föreläsningar.
fanns det inte musik så skulle jag sovit på alla resor som jag gör.
fanns det inte musik så skulle inte jag ha dansat nånting.
fanns det inte musik så skulle jag ha en annan personlighet än den jag har idag.
fanns det inte musik så skulle inte jag vara den personen som jag är idag.
fanns det inte musik så skulle inte jag tycka att livet var lika roligt.

Livet ?

Vad betecknar livet ? Det typiska rubriken " vad är livet"
ingen som kan svara på det. Det som betecknar livet är den person man själv är. inte vad din granne tycker om sin gräsmatta, inte vad din barndomskompis tycker om sin cykel. Livet är vad man själv gör det till. Vill man vara en väldigt sur och tråkig person som sitter i kassan på konsum i berga centrum. Eller vill man vara en glad och trevlig person som sitter i kassan på konsum.

Saker som gör att folk dras samman männiksor på ett speciellt sätt är musiken. man kan vara en spanjor,fransman,amerikan, en svensk eller en asiat. Där man inte förstår varandras språk men så snabbt man sätter på en låt som båda gillar så kommer man genast närmare varandra. det samma gäller fotboll. Allt som behövs är en boll av lite tyg och en ballong och så kan man förenas på ett enkelt sätt. Jag tror att världen skulle vara en mycket hemskare utan fotboll, musik, dans, alla sporter. allt evenemang där människor förenas.  så tack att musiken finns.

Jag lyssnar jämnt på musik.
När jag vaknar.
på väg till föreläsning
på föreläsningen
på väg hem
när jag lagar mat
när jag nördar framför datorn
när jag ska sova

Nåt som jag tycker är fantastiskt är att musik kan få dig att känna alla känslor man nånsin kan känna, lycka, sorg, hat. Precis allt och det är ganska häftig.

"jag vill att du ska bli förskyld så jag kan ta hand om dig så som du tar hand om mej"

Denna mening får mig att tänkta på alexandra. jag vet inte vrf kanske för att jag gillade att ta hand om henne när hon var sjuk och hon ville ta hand om mej när jag var sjuk. Jag saknar när jag fick dig att skratta. saknar att se dina bulliga kinder när jag fick dig att le :) och mycket annat men jag tänkter inte skriva det eftersom vi inte är ihop längre så det kanske låter lite konstigt inte vet jag men kom åtminstonde hem till sverige så jag får krama dig. 
 
Egentligen borde jag väl plugga men jag orkar inte öppna den dära jäkla boken så jag skriver lite här istället

har ni sett amerikanska galdiatorerna :S gör det inte ifall ni inte vill se på komedi, för om man jämnför med svenska gladatorerna så är det verkligen en komedi. Näe jag har nog snackat om allt för onödiga saker så jag slutar här..

hare gött dom som orkar läsa :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg blogg! Vad bra och roligt du skriver. Jag gillar dina filosofi-diskussioner, jag tror också att livet är mycket vad man själv gör det till, men jag tror att man blir oerhört påverkad av samhället och alla människor runtomkring. Till exempel undrar jag om man verkligen skulle bry sig om att gå i skolan om man inte brydde sig ett dugg om vad andra människor tycker, eller skulle man ens bry sig om att ta på sig kläder då? Okej, det kanske var lite överdrivet, man skulle nog ha kläder då man annars skulle frysa väldigt mkt…

Du kommer kanske inte ihåg mig, men vi träffades på palladium för ngn vecka sen och då sa du att du pluggar ngt med data i Kalmar, och jag blev nyfiken på vad det är du pluggar och hur du kunde komma fram till att du ville göra just det! Jag ska väl också plugga någon gång i framtiden, men jag har ingen aning om vad. Och vet inte hur jag ska komma på det så jag frågar ut alla som vet vad de vill för att få reda på hur dom kom fram till det, för många verkar det bara bli som det blir.

2008-10-13 @ 22:05:37
Postat av: Alexandra

Jag älskar att läsa dina filosofiska tankar, påminer mig om våra diskussioner vi kuna ha om allt möjligt :) Jag kommer hem den 23 dec stannar tills den 28 de , då får vi ses :) Vad glad jag blev av de du skrev, du får mig att le nu :) puss

2008-10-14 @ 15:42:22
Postat av: willy

svar till första meddelandet:



tack så mycket. va glad jag blir att du tkr det :) .. man skulle nog inte bry sig om att ha kläder ifall inte nån annan gjorde det, om man bortser från att det skulle vara kallt då :).



Det är lite svårt att gissa eller komma ihåg dig eftersom du inte lämna nått namn ? :) jag berättade nog för mer den 1 att jag pluggade i kalmar. ifall du lämnar nån msn eller nåt så berättar jag gärna hur jag kom fram till det :)

2008-10-15 @ 16:39:48
URL: http://lajban.blogg.se/
Postat av: Willy

svar till alexandra:



tack så mkt :) .. va glad jag blir :) ja det tyckte jag var jätte mysigt. det roliga var ju att det kunda vara om nåt helt meningslöst och litet ;D



jag ler när du säger att du ler haha ;D



puss på dig

2008-10-15 @ 16:42:34
URL: http://lajban.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej, då är det inte så lätt att veta vem det är :) min msn är iaf: erkkiin[email protected]



från samma avsändare som skrev den första kommentaren :)



2008-10-26 @ 20:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0