Myter

Nått som jag tycker är väldigt intressant är myter. Jag hade ett föredrag om bermuda triangeln. Det är otroligt hur en historia kan förändras genom rykten. Plan och båtar helt försvunna, väldigt intressant att hålla föredrag om. Genom tiden som gick så var det helt plötsligt något ont och mörkt som typ trollade bort dessa plan och båtar, men det finns faktiskt en logisk förklaring som det gör för dom flesta gamla myter :). Metangas som kommer upp ur en kontinental spricka som gör att båtar dras ned till botten, och gasen är lättare än luft och det gör att plan inte kan hålla sig i luften och som då leder till att dom krashar och sedan dras ned till botten. Men nåt som ochså är roligt är lite mera klassiska myter som att

* Man kan se Kinesiska muren från månen
* Man använder bara 10 % av sin egentliga hjärnkapacitet
* Man blir mätt av att dricka Guinnees

Att man kan se den kinesiska muren från månen är så jäkla falskt för det finns inte en chans att man skulle kunna göra det. Inte för att jag har varit på månen men det är bevisat att man inte kan det. Att man blir mätt av att dricka guinnees? hmm jag blir i alla fall mätt av att dricka mkt cola :).

jag har även läst någonstans att att det fanns kräkmedel i systembolagets sprit, det var en klassisk myt för väldigt länge sedan. Man undrar ju hur han som hade ansvar mellan import och försäljning gick till väga. jag fick även höra en annan "myt" som var lite rolig tkr jag.

*En annan populär myt, eller vanföreställning om man så vill, är att omvärlden bryr sig om vad vi i Sverige pysslar med*

haha jag tror inte att nån i nåt annat land bryr sig ett skit om vad vi i sverige håller på med. Men när man tittar på nyheterna och i samhället verkar det som att vi är så självgoda och tror att världen bryr sig tex om vad vår statsministern tycker om irak kriget eller något annat, Dom skulle säkert bli arga ifall någon politiker nämnde något om vad nåt annat land tkr om något, så det är nog bäst att hålla käften :0

Något som jag tycker verkar väldigt roligt och lustigt är att det finns ( eller fanns, jag har iallafall läst någon gång) en studentförening i Uppsala som kräver att varje medlem äger ett spett. Syftet är sedan att årligen ställa sig vid gränsen till Norge och försöka dumpa Norge i havet. jag undrar om dom nån gång ställde upp sig vid gränsen och började gräva. Jag gillar norge så jag skulle inte vilja vara med i den föreningen dock. jag tkr att norska tjejer tex är mera tilltalande än danska, sjukt jobbigt språk asså. Jag skulle hellre vilja vara med i den föreningen som varje år samlas för att spetta loss Skåne från Sverige. För jag gillar inte skåne, det är tråkigt och har världens jobbigaste dialekt.

Flera andra myter

* Att det är farligt att dricka alkohol när man tar penicillin"
* "Toalettspolningen i Australien". Vatten spolas medurs på norra halvklotet och moturs på södra, eller tvärt om.
* Hår fortsätter att växa på döda personer.
* Att man får dålig syn av att läsa i mörker.
* Skäggväxten ökar för varje gång man rakar sig
* Man får kramp om man badar direkt efter man har ätit.
* Alla bögar som gör lumpen placeras på gotland ;D haha
* Om man lägger en tand i ett glas Coca-Cola över natten så är den upplöst på morgonen (skulle vilja prova detta men tyvärr är alla mina mjöltänder historia)
* Att ifall man kommer på natten till ett trafikljus som är rött så ska man blinka med helljuset så blir det grönt

DET ÄR INTE FARLIGT ATT DRICKA NÄR MAN TAR PENCELIN haha. Det är något som jag alltid har trott men det är inget farligt alls och man har ju även hört att alkoholen gör så att pencelinet slutar verka när man dricker med det stämmer inte. så jag även festat när jag har tagit pencelin kurer ;D.

Angående trafikljusen, vad händer om två bilar kommer från två olika håll och båda blinkar samtidigt?? Starkast ljus vinner??? haha ;D

En del av dessa  är myter, andra inte ? jag vet inte men jag tycker detta är väldigt intresant i alla fall. ifall någon vet nån myt så dela gärna med er eller kom med synpunkter på dom nämnda myterna :)

Hej svejs lingonfejs

Kommentarer
Postat av: Pecka

hehe , biramuda triangel är intressant som fan.... är det verkligen så som du säger ? för jag har alltid trott att det är nått monster som äter upp dem ... att de sjunker ner i botten var häftigt...men att de försvinner in i dimman????hahahah pusspå dig

2008-09-29 @ 01:55:26
Postat av: willy

jag det är det ;D .. när det gäller dej så kan en myt vara " att kineser fick snea ögon pga att dom kisar för mkt" haha ;D

2008-09-29 @ 02:11:09
URL: http://lajban.blogg.se/
Postat av: Dahlen

det finns inga myter bara mindre sanna historier?

okejdå det finns myter.

2008-09-29 @ 02:45:00
Postat av: Willy

Maybe that johan ;D

2008-09-29 @ 02:46:32
Postat av: Linnea

det här är ju intressant ;o vad många myter det finns egentligen .. det finn ju lixom fler än dom du skrivit upp också. Och vad larviga en del är då ;o ex * Alla bögar som gör lumpen placeras på gotland. haha troligt ;D

bra skrivet annars brorsan (Y):)

2008-09-29 @ 07:50:08
Postat av: Alexandra

De är visst farligt att ta alkohol me vissa pencelin/mediciner. ja får inte ta de me mitt iaf enligt läkaren. De är tillomed farligt att blanda panodil me alkohol i stora mängder, för då är du död sen, så såå mkt till myt är de inte.

2008-10-04 @ 10:01:58
Postat av: Willy

Så klart att det att det kan vara farligt blanda vissa medeciner med alkohol, inte det jag skrev prc

2008-10-04 @ 16:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0