Living the life

Att bränna sig och att ha ont i magen måste vara den värsta värken som finns. Speciellt att bräna sig på fingertopparna i en 250 varm ugn. 4 fingrar och knappt någon hud kvar. Efter en timme under kallt vatten så kvarstår fortfarande den brännande känslan. Jag har bränt mig många gånger men aldrig så att det gjort så här ont. Jag var tvungen att ha fingrarna i ett kallt glas vatten under hela dagen. Max 2-3 min kunde jag ha handen ovanför glassen sen så började det svida igen. Näe nu så har jag ett par extra tjocka vantar som alltid andvänds när jag ska sätta på spisen.

Om nån skulle fråga mig, hur mitt liv ser ut just nu så skulle det inte bli nån vidare konservation. Allt jag gör just nu är att plugga!. Jag har 2 prov som jag inte klarat/gjort och 4 kommande tentor. Jag har kuggat med ungefär 5 % på varje prov. Känns mer som otur än att jag inte kan det. Visst självklart kunde jag ha pluggat mycket mer än vad jag gjorde. Jag var väldigt lat. Skippa många föreläsningar. Såg dock dom flesta på internet men inte riktigt samma sak. Det blir att nån skriver på msn (PAUS), Tvätten är klar (PAUS), Kaffesug och återigen paus. det blir inte lika koncentrerat ifall man är där och ser den. Fast det är ändå skönt att nån gång ta sovmorgon, se föreläsningen samtidgt som man äter frulle och tar en kaffe. Speciellt alla föreläsningar som är klockan 8. Man är som ett lik, fast ett levande sådant, så man är en Zombie med andra ord. Jag förstår inte varför alla zombies har ett såånt behov av att döda alla runt om kring sig. Det är väl menat som att dom är hungriga men vafanm dom är ju redan döda. Då behöver dom ju inte någon mat. Jag är i alla fall lika hungrig som en zombie nu(väldigt mätt). Det blev "hjulpasta", du vet dom dära runda som ser ut som ett hjul. Vet inte vad dom egentligen heter men, Och sen köttbullar till. jag slängde på lite majs med för att samvetet ska känna sig lite nyttig.

Solen bländar mig. Kan den aldrig sluta skina. Hatar sol. Det ska vara kallt och grått ute. Mina växter ser ut att må bra i alla fall. Fast dom trivs någ inte att stå i en popcorn/chips skål. Du vet en sån dära där det står popcorn på. Visst dom är väldigt snygga, men inte att ha växter i. Jag hade inte så mycket att välja mellan, men det står i alla fall högt upp på önskelistan, jag har dock mycket på min lista, och ja jag har en lista med allt jag vill ha :). 2 mattor,2 stora speglar, soffbord,  skrivbord, golvlampa mm. Fast pengar det är ju inte något som man har gott om just nu. Fattig student, fattig, fattig,fattig. Och nu så var det förslag om att studenter skulle ha det mycket svårare att få bodstads bidrag. Kom igen. Man blir så trött på sånt. Som att det inte är nog med att man lever med 7500 varje månad. Med böker,mobilräkning,hyra,mat och sen så har man knappt över till nåt roligt. Kanske en öl eller två på studentpuben. För det är för dyrt på riktiga puben. Några nya kläder kan man ju glömma. Fast jag har lagt undan 100 nu från förra månaden så jag kankse kan få några nya kalingar.

Brand new underpants.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0