TheOnion


Theonoion

Jag har under några månader hittat massa artiklar och kommentarer som pekar mot theonion.com. Det är en webbplats som gör fejkade nyheter på ett väldigt professionellt sätt. Det är förbluffande hur välgjort, allt från textartiklarna till dom filmade nyhetsinslagen.

Det här absolut min humor. Jag älskar när det är så pass välgjort som detta är. Fast man kan helt klart bli lurad av en del nyhetsinslag. Försa filmen jag såg var om en ny produkt från Apple, det var en bärbar dator, är keybordet var en enda stor knapp som på en ipod. Jag tänkte vem fan gör nåt sånt ? dom kommer inte ens sälja en dator ? sen så förståd jag att allt var fejk och började kolla runt på deras sida och hitta bara mer och mer videos och artiklar som gjode mig mer och mer intresserad av denna sida.

Fast den har fått mycket kritik. Man kan verkligen undra vart man kan dra gränsen. Dom presenterar nyheter från tvspel ,sport och till terroristattacker. Men jag gillar denna typ av humor.  Här är ett klipp om 9/11, där en man har skrivit om en konspirations teori om händelsen.

9/11 Conspiracy Theories 'Ridiculous,' Al Qaeda Says


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0