Min Bergodalbana

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag men jag känner för att skriva och kommer bara att skriva på nu ;d. så jag kanske kommer att ta bort meningen som jag skrev innan ifall jag kommer på nåt att skriva om och då har jag ju skrivit den helt i onödan. hmm konstigt resonemang där. Jag är nog en sån person iofs, att jag gör saker utan att tänkta mig för och sen efter så tänkter jag att det där skulle jag inte sagt eller gjort nu så har jag inget exempel. Så är det alltid när man ska berätta om nåt så glömmer jag bort det haha.

Jag har gjort så otroligt mycket idag. Jag vaknar på morgonen och kommer in i köket och säger direkt till mig själv att jag måste städa idag, och det sen slog det mig att jag faktiskt pratade med mig själv för jag sa verkligen det hmm. Jag kan komma på mig själv och tänkta varför sa jag det där högt. Det var likadant i biblan, jag satt och plugga med louise och så efter ett tag så satte jag på mig hörlurarna och tänkte läsa lite och sen efter ett tag så klappar lollo mig på ryggen och säger att jag ska sluta sjunga, haha. Jag hade då sjungt ett tag och flertal tittade på mig i rummet. Lite pinsamt, men det känns som att det inte går att undvika. jag sjunger mig fram i livet.

Jag fick även se min polare när jag gick ut och slängde soperna, han sa att han längtar efter att få följa med i arken. och sen skuttade han vidare till grannen och grävde lite i grannens sallads plantor.

Nåt annat som jag gillar att göra är att träna. ifall jag inte tränar så mår jag inte bra. Jag har nu börjat med ett nytt träningsprogram. Ett väldigt hårt sådant, och det ser ut såhär.

Måndag - Styrka
Tisdag -  Löpning
Onsdag - Styrka
Torsdag - Löpning
Fredag - Styrka
Lördag - Löpning
Söndag - Vila

Och som ni ser så vilar jag endast 1 dag i veckan och detta har jag följt nu i 3 veckor och jag känner mig väldigt pigg och betydligt mycket starkare. Det är ett 16 veckors tränings program för att få ner hullet på magen och resten av kroppen med för den delen ;D. Jag får se ifall jag klarar att hänga i så länge, ifall man ser resultat så blir man ju mer pepp på att fortsätta. Jag har ju använt mig av detta program innan men jag gav upp efter ungefär 1 månad, eftersom det var allt för jobbigt att köra pararellt med fotbollen men nu när jag inte gör det så har jag ju inga ursäkter. Och självklart så är det ett kost program med, utan rätt typ av kost så är det helt onödigt att ens gå till gymmet. Jag är väldigt laddad inför detta program och hoppas att jag ska komma i bättre form. Eftersom jag har spelat fotboll sedans jag var typ 6 år och nu slutat/uppehåll med det så känner jag mig så ur form. Och eftersom jag hade mer muskler, bättre kondition och såg bättre ut enligt min åsikt så sjunker ju mitt självförtroende ganska kraftigt men det ska det bli ändring på.

Det här med självförtroende är ett väldigt viktigt för varje person, utan ett bra självförtroende så får man det mycket svårare i livet. Att hantera förluster, att hantera dags rutiner, att träffa nya personer, att kunna vara social är alla stora faktorer som funkar betydligt mycket bättre ifall man har ett bra självförtroende. När det gäller mig själv så har jag gjort en "bergodalbana av mitt självförtroende", det har gått upp och ner. Och när det väl är nere så är det svårt att få det att bli bättre. tex när jag var ihop med en tjej, vi hade inte haft det så bra ett tag, mitt självförtroende sjönk till botten och senare så tog det slut, jo vad händer med självförtroendet då, jo det sjunker ännu mer när  man inte trodde att det kunde det. Och då blir det ännu svårare att komma tillbaka från den förlusten och ta nya tag. Vad gör man för att få bättre självförtroende! Jag tror att alla skulle vilja ha lite bättre självförtroende. Det finns alltid nåt som ligger inne i "själen" och tär på en.

Min bergodalbana är i alla fall på väg uppåt nu. Åtminstonde tror jag det, jag har klarat av den jobbiga vägen ner och nu är den på väg uppåt mot nya höjder, nya utmaningar.

Jag hoppas att det blir en lång väg uppåt.



Kommentarer
Postat av: Dino

Vi ska fan pumpa i Västervik nu i helgen :)

2009-03-16 @ 00:47:21
URL: http://bahtanovic.blogg.se/
Postat av: Louise

bra skrivit. Du sjunger jämnt :) gulleplutt ;)

2009-03-16 @ 00:54:52
Postat av: Alexandra p

Bra skrivet William , glädjer mig att höra att du är på väg upp igen! Kämpa på med tränningen och självförtroendet! Du har så många bra sidor som du inte alltid ser! kram

2009-03-17 @ 23:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0