Willy´s ARK

MAT! Jag vill ha mat nu, jag sitter i skolan och är fruktansvärt hungrig så jag ska snart dra mig hemåt men först så tänkte jag att jag skulle skriva ett inlägg om vad jag har varit med om dom senaste dagarna.

Igår lagade jag mig en riktigt god köttbit. Jag gjorde en egen marinad med grillolja och lite kryddor och citron. riktigt gott blev det. Jag lagade potatismos, riktigt potatismos, inte sånt dära äckligt pulvermos, stekte paprika och jag sen la i i potatismoset. Jag äter paprika till allt. Jag har en hel låda med paprikor i kylskåpet. Och sen knäckte jag en öl till det, en "red stripes", jamaicansk öl. Och sen satte på en film till maten. Det var länge sen jag njöt så mycket som jag gjorde då. Så det blir att laga mig en köttbit idag med.

Igår så var jag på jakt efter en micro. Asså det är sjukt hur mycket jag vill ha en micro nu. Jag har ju en ugn men att värma/tina saker i den tar tid. Så ifall man ska tina några stekar så måste man ju jämnt planera att sätt apå ungen typ 2 timmar innan man ska äta och när man är student så orkar man varken det eller har tid för det. Och POPCORN, jag vill poppa popcornoch sen hälla massa salt över dom och sen mosa i mej i mägnder. jag älskar popcorn och det måste nogochså vara det nyttigaste snackset, ifall man inte tar smörpopcorn för det är ju inte nyttigt. Jag gick till centrum och kollade, nej det var inte så populärt att sälja microvågsugnar där itne. så jag gick upp till Giraffen, ett köpcentrum i kalmar. Dom har affärer till allt. Jag kollade på lidl, ingen micro. Jag kollade på Siba. dom sålde flera fast alla gick för dryga 1000 lappen och det har jag inte råd med att panga ut just nu. Jag hittade i alla fall inte någon i en lämplig prisklass så jag tänkte att jag åker upp till ikea, dom måste ha en billig micro. Jag hittade en, det ståd 300 på prislappen! nej vänta det var visst en "0" till. 3000 KR för en micro, herregud.

Så jag gick därifrån utan hoppet om att jag skulle få några popcorn till filmen som gick på tvn den kvällen. Det började småregna lite när man var på väg hemmåt som att det inte var nog att man hade gått runt hela stan under några timmar.

Helt plötsligt när man går över en bro så står det en svan och tittar på mej 1 meter ifrån mej. jag blev livrädd och hoppa bakåt. Jag tänkte nu jävlar, nu attackerar den haha. Men det var nästan som att svanen log mot mej och skratta som att han tänkte " Haha ofta du blev rädd"  eller "nu skrämde jag dig allt" ;0. Efter det så vill jag nästan ta hem honom. Va chockade alla hade blivit ifall man hade en svan som husdjur. Han kunde ju hämta mina tofflor och tidningen. Han skulle kunna heta Anki. Jag vet att svan inte är en anka men vafan ska en svan heta då ? :)

Jag skulle vilja ha ett husdjur, jag funderar på en guldfisk. kanske inte så mycket till "husdjur" men ändå nånting. Jag får nämnligen inte ha nåt husdjur i lägenheten. Annars skulle lätt Börni följt med mig, Min katt. Han är en riktig lirare, Det enda han gör är att äta mat i mängder och gå ut och jaga lite tjejer. Eller jaga och jaga, Jag har aldrig sett katten springa nån gång, han är så lat så han är verkligen en riktig mys katt. Så jag tror att alla tjejer kommer till honom  istället.

I morse så skulle jag gå till skolan. Vad tror du att jag ser :s. Jo en hare. Endast Ungefär 4 meter bort. Och som ordspåket lyder "men nära skjuter ingen hare". Jag börjar tro att alla dessa djur söker upp mig, Snart kommer jag väl att höra dom prata och jag kommer att kunna svara tillbacka. Eller så vill gud att jag ska bygga en ark, en ark som ska transportera alla kalmars djur till öland. Kanske därför det har legat massa brädor utanför min lägenhet. Och jag slår vad om att jag kommer att komma fram nåt djur till mig nu när jag kommer att åka hem. Ifall det gör det då blir jag fan skraj, Då får fan gud ge mig nåt slutdatum för båtfärden.

Jag hoppas att alla djuren och min ark kommer att bli klar snart. Och att jag överlever båtturen för jag lär säckert bara få ihop någon rodbåt.

Cya soon. Love Willy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0