London eller Lilla London

Sista kraftfältet att ta sig igenom, sista ansträngning innan sommaruppehåll från studierna. Accessing the WAN är sista delen i nätteknik kursen av "cisco networking academy program". Det är en sak som är bra med den här utbildningen, att den är internationell och inte bunden till ett visst land eller språk. Du kan jobba som nätadministratör i indien eller som nätdesigner i dalarna. Jag ska försöka att få ett jobb utomlands efter utbildningen.

Jag är sugen på att få se världen, Och att jobba är ett bra sätt att träffa nya människor och samtidigt tjäna pengar så man kan resa. Jag vill jobba i en storstad som tex London. Det skulle inte vara fel att jobba i USA om man kunde hitta nåt där. LA, New York, California. Kanske drömmer nu men det känns inte som att det skulle vara omöjligt. Men samtidigt läskigt att ge sig av utanför Sveriges gränser. Ifall det inte blir nåt jobbande utomlands så blir det Göteborg. Jag tror att jag skulle trivas bättre där än i stockholm.

Jag hörde en sån skön göteborgare som prata i radion. I radioprogrammet så skulle man få ringa in och berätta en limrick och den här killen prata om allt möjligt. Hans polare kallades för Huvet, ett sånt skönt smeknamn och ifall han skulle få en son så skulle han döpa han till Axel haha. Antingen så blir det London eller lilla London tror jag :). Jag har varit väldigt inaktiv här på bloggen och det kommer jag säkert att fortsätta att vara innan jag blir klar med plugget. Det är ungefär 2-3 veckor innan jag är precis klar med allt i plugget.

När det är klart så blire lan, fest, solande, sportande och sköönt umgänge med grabbarna innan det är dags att resa. Jag hoppas att jag kan få ut lite pengar så jag kan göra en soft resa, helst till nått soligt land. Vill ligga på beachen och träffa tjejer och dricka margaritas. Att se en bok på 600 sidor som måste läsas och kunna allt i den när det är strålande sol ute är inte roligt. Så jag går jämnt ut och läser men det slutar med att jag typ somnar i solen, Visst det är så jäkla sköönt men det är inte bra för mitt lärande. Och nu när man inte har haft en dator på 3 veckor så är man sugen på att nörda lite.

Det är world of warcraft som gör det. Det är ett sånt sjukt Abstinens spel. Man blir absolut beroende av det ifall man börjar. Så dom som inte har börjat lira det, börja inte.

Imorn så ska jag dra till gymmet sen efter det så ska jag sola solarium och få en massage :). Det ska bli så sköönt.


Peace, Love Willy Ponken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0