Voddler

Jag har testat en ny film applikation som kom idag, den heter voddler. Den finns tillänglig för alla men har du  bredbandsbolaget så har du förtur till en invite, det fungerar precis som med spotify. Eftersom den precis kommit ut så har det varit svårt att se vissa filmer eftersom det är väldigt hög brandbredd pga så många tittare, dock framåt kvällen så blev det bättre. Jag såg filmen Lord of War som jag har sett flera ggr, och även en bra sådan. Tjänsten tycker jag är väldigt bra. Man får se filmer med hög upplösning och med valda undertexter. En  applikation som inte skapade några problem överhuvetaget Det var varken något lagg, det var bra bild och den var väldigt lätt att andvända. Utbudet och kvaliten på utbudet var inte allt för bra men med tanke på att den kom ut nyss så är det helt okej. Voddler har sagt att det kommer att komma uppdateringar på filmer hela tiden.

Ett annat ställe som visar gratis film som ochså kom ut nyligen är "Free Film Direct". Det är helt gratis att se på film genom sin egen webbläsare. Precis som Voddler så den reklamfinansierad. Eftersom du använder dig av webbläsaren så behöver du ej ladda ner någon klient. dock så måste man ha internet explorer 6.0 eller nyare, windows media player 11, uppgraderade DRM inställningar och en bra internet anslutning. Och eftersom jag ej har det så kan jag ej testa tjänsten men det är även där ett litet utbud av filmer, men dock mycket dåligare än med Voddler.

Mycket filmlycka till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0