Ocarina of Time

Detta är absolut mitt roligaste tv-spel jag nånsin har spelat.

The legend of Zelda Ocarina of Time



Allt med detta spel, stämmer och känns så rätt enda sen början.

Man får uppleva ett äventyr med en ung Kokiri som heter Link. Efter att han har en mörk madröm om en ung prinsessa blr kidnappad av en Ond tjuv. När han vaknar så beslutar han sig att hjälpa denna prinsessa från den onda Ganon. Han träffar hans kompanjon vid namn Navi som är en älva. Tillsammas tar dom på sig uppdraget att rädda prinsessan Zelda. Magiska träd, otäcka djur. Och i varje ny del som du upptäcker av Kingdom of Hyrule så blir man så häppnad av alla detaljer i spelet. Och storleken av världen man kan spendera timmar på att utforska en by och prata med invånare om gåtor och lösa pussel och hitta gömda objekt som kommer att hjälpta dig att rädda den vackra zelda.

När jag var mindre så spelade jag inte nånting annat. Älskade detta spel och det gör jag fortfarande. Zelda, cola och mycket tid att fördriva är guld.

Love it :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0